کتابخانه عمومی شهید جلیلی بهاباد

کتابخانه عمومی شهید جلیلی بهاباد

vaezi
کتابخانه عمومی شهید جلیلی بهاباد

روز معلم

حـــــروف درس الــفـــبــــای مــا معلم بود تــمـــام صــحــبـــت مــا یک صدا معلم بود بــه روی تخته ی چوبی همیشه بی پایان شــــروع نـــام خـــدا بــــود، تــــا معلم بود نـــگـــاه روشـــن دنـــیـــای کــودکی هایم بـــه خــشـم و بوسه ی مادر و یا معلم بود خــــدا بـــه وسعت ایمان به شکل هر واژه و جـــمــلــه جــمــلــه ی ایثار، با معلم بود قــســـم بــــه نــــام پـــیـــام آوران آگاهی تـــمــام درد بـــشـــر را دوا مـــعـــلــــم بود شـکـــوه صــبـــر وصلابت چو کوه می بارید ستــیــغ مــهــر و ســنـــگ بـــلـا معلم بود به دشــتــهــای پر ازغنچه های پراحساس گـــلـــی شــکــفـتـــه به نام وفا، معلم بود بــــه هــیـــچ زنــدگی و پوچ مرگ، معنا داد تـــمـام بـــود و نـــبــــود شـــمـــا معلم بود بـه وقـت گـوش نـهـادن نشسته شاگردیم در اوج خـسـتـگـیتـــش هم به پا معلم بود هــنــوز پرسش بی پاسخی که می خواند مــعــلـــم عــشـق خدا، یــا خدا معلم بود؟

تاريخ : یک شنبه 13 ارديبهشت 1394 | 16:35 | نویسنده : vaezi |

کتاب ها

هم‏صحبتی با کتاب کتاب‏ها نه فقط مرکّبی بر کاغذند، بلکه گویندگانی هستند که با شنونده خود سخن می‏گویند. کتابی که از سرزمین وحی و خانه دل ائمه(ع) و چشمان رازدار مؤمنان سخن بگوید، تو را به خیر و برکت و نور می‏کشاند و کتابی که از خانه سیاه دل ابلیس و سرزمین متعفن خودخواهی و دنیاگرایی حرف بزند، تو را به بلا و تباهی خواهد کشاند. امام جواد(ع) می‏فرماید: «هر کس سخن گوینده‏ای را با اطمینان به او بشنود، گویا او را پرستیده است؛ اگر گوینده الهی باشد، خدا را پرستیده و اگر گوینده از زبان ابلیس سخن بگوید، ابلیس را پرستیده است.» جدّی‏تر فکر کنیم بهار، همیشه خیلی زود می‏گذرد. بهار جوانی هم به یک چشم بر هم زدن از دست می‏رود، امّا همان مدّتِ کوتاه سرمایه همه زندگی است. کمی جدّی‏تر فکر کنیم تا این سرمایه به بطالت نگذرد. کتاب‏ها مثل نسیم بهاری روح و روان انسان را طراوت می‏بخشد، زلال دانش که در کتاب موج می‏زند، تشنگیِ جان را سیراب می‏کند و در سایه‏سار هم صحبتی و همدمی با کتاب، وجود انسان آرامش را حس می‏کند. اگر کتاب از خوبی‏ها، زیبایی‏ها و راستی‏ها بگوید، درخت زندگی، پربار و محکم خواهد شد. مطالعه، فقط خواندن نیست، رفتن یک راه است، پا به پای جملات، دست در دست کلمات و لمس نزدیک همه آنچه در کتاب است. کتاب خواندن هنر است. هدف خلقت «اِقرَاء بِاسمِ رَبِّک الَّذی خَلَق». «بخوان»، این اولین گفته خدا با حبیبش است. «بخوان» تا هدف خلقت به دست آید، تا دین خدا استوار شود، تا آفرینش به هدف خود برسد، بخوان که کتاب، برترین معجزه جاوید آفرینش است. روز کتاب و کتابخوانی بر شما پیروان کتاب آسمانی، قرآن مبین مبارک باد. شرافت کتاب در عظمت و شرافت کتاب همین بس که خدای متعال به آن سوگند یاد می‏کند: «ن وَ القَلَم وَ ما یَسطُرُون؛ قسم به قلم و آن چه می‏نویسند» کتاب از برترین نعمت‏های الهی است که در پناهش بشر از حضیض و گرداب جهل به بلندای دانش می‏رسد و از تاریکی غفلت به روشنی دانایی پا می‏نهد. ما نیز کتاب را بزرگ بداریم. نام خدا، آغازگر خوبی‏ها کتاب اگر می‏خواهد روشنگر راه درست با شد، اگر می‏خواهد رشته رسیدن به روشنی‏ها و کشتی نجات از گرداب جهل باشد و اگر می‏خواهد دوست مهربان و مائده آسمانی روح و یار با وفا باشد، اگر می‏خواهد انتهایش خوبی و روشنی باشد، اگر هدفی دارد و اگر می‏خواهد شریف و عزیز باشد و خواندنش روح را صفا دهد، باید با نام خدا آغاز شود؛ امام ششم، امام صادق(ع) می‏فرماید: «لا تَدَع کِتابَةَ بِسمِ اللّه الرّحمن الرّحیم فی الْکِتابِ؛ در نوشتارت، بسم اللّه الرّحمن الرّحیم را وا مگذار» کتاب بیانگر شخصیت کتاب‏ها پنجره‏هایی درون آینه تمام نمای ذهن نویسندگانشان هستند و بوستان‏هایی که از چهره دستی باغبانان نشان دارند. امیر مؤمنان؛ علی(ع) می‏فرماید: «کتابُّ الرَّجُلِ عُنوانُ عَقْلِهِ وَ بُرهانُ فَضْلِهِ؛ نوشته آدمی، نشان عقل و نشاندهنده میزان فضیلت اوست»

تاريخ : پنج شنبه 27 فروردين 1394 | 12:58 | نویسنده : vaezi |

کتابخانه شهید جلیلی



تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393 | 10:31 | نویسنده : vaezi |

محمد

محمد بن عبداللّه[پانویس ۱] (زادهٔ بین ۵۶۷ تا ۵۷۳ م. در مکه – درگذشتهٔ ۶۳۲ میلادی در مدینه)[پانویس ۲] بنیان‌گذار و پیامبر اسلام و به اعتقاد مسلمانان، آخرین پیامبر در سلسلهٔ پیامبران الهی و تحویل‌دهندهٔ کتاب قرآن و تجدیدکننده آیین اصلی و تحریف‌نشدهٔ یکتاپرستی (دین حنیف) است. او هم‌چنین به عنوان یک سیاست‌مدار، رئیس دولت، بازرگان، فیلسوف، خطیب، قانون‌گذار، اصلاح‌گر، فرمانده جنگی، و برای مسلمانان و پیروان برخی مذاهب، مأمور تعلیم فرمان‌های خدا به شمار می‌رود. محمد در فهرست صد نفره‌ای که از سوی مایکل اچ هارت تنظیم شده، به عنوان تأثیرگذارترین شخصیت تاریخ بشر انتخاب شده است.[۱] وقایع مربوط به زندگانی محمد نسبت به دیگر پیامبران پیش از وی به صورت کامل‌تری در معرض قضاوت تاریخ قرار گرفته و راجع به او گزارش‌های فراوانی در متون تاریخی آمده، اگر چه مثل سایر شخصیت‌های تاریخی پیش از دنیای مدرن، تمامی جزئیات زندگی‌اش روشن نیست و طی قرن‌ها بین موافقان و مخالفانش مورد مناقشه بوده‌است.[۲] او در حدود ۵۷۰ سال پس از میلاد، در مکه در سرزمین حجاز واقع در شبه جزیره عربستان به دنیا آمد. در دوران جوانی به بازرگانی مشغول بود، و نخستین بار در ۲۵ سالگی ازدواج کرد. ناخشنود از روش زندگی مردم مکه، محمد گهگاه در غار حرا در یکی از کوه‌های اطراف آن دیار به تفکر و عبادت می‌پرداخت. به باور مسلمانان، محمد در همین مکان و در حدود ۴۰ سالگی از طرف خدا به پیامبری برگزیده شد و وحی بر او فروفرستاده شد. در نظر آنان، دعوت محمد همانند دعوت دیگر پیامبرانِ کیش یکتاپرستی مبنی بر این بود که خداوند (الله) یکتاست و تسلیم شدن برابر خدا راه رسیدن به اوست. طی ۱۳ سال دعوت در مکه، تعداد اندکی به اسلام گرویدند که با مخالفت برخی قبیله‌های قریش روبه‌رو شدند و با آنان با خشونت رفتار می‌شد. محمد برای رهایی از آزار و اذیت‌ها به همراه پیروان خویش، در سالی که بعدها مبدأ تقویم هجری شمسی و قمری شد، به شهر یثرب (که بعدها مدینةالنبی نامیده شد)، هجرت کرد. او در مدینه توانست قبایل در حال جنگ را متحد کند و دولتی تأسیس کند. بین مسلمانان با قبایل مکه و هم پیمانان آنها جنگ درگرفت و سرانجام پس از هشت سال جنگ با مکه، محمد به همراه پیروانش که تا آن زمان به بیش از ده هزار نفر بالغ شده بودند، شهر زادگاهش را فتح کرد. بتدریج و بخصوص پس از فتح مکه بیشتر مردم شبه جزیره عربستان به اسلام گرویدند. محمد ده سال پس از هجرت، و چند ماه پس از بازگشت از حجةالوداع، بیمار شد و درگذشت. آیات یا نشانه‌های خداوند که به باور مسلمانان، به صورت وحی به محمد رسیده و تا هنگام درگذشتش توسط او اعلام می‌شد، قرآن را تشکیل می‌دهد و آنان تا به امروز این کتاب را به عنوان «کلام خدا» گرامی داشته‌اند. در کنار قرآن، زندگی محمد (سیره) و روایات گردآوری‌شده از او (سنت) نیز برای مسلمانان به عنوان منابع اصلی دین اسلام اهمیت دارد.

تاريخ : یک شنبه 5 بهمن 1393 | 15:22 | نویسنده : vaezi |

معرفی کتابهای تازه رسیده : محمد ص و پیامبران

محمد)ص( وپيامبران)ع(

تكيه اصلي اين كتاب بر ترجمه حديث مفصلی از حضرت علی)ع( در مورد برتری رسول

خدا)ص( بر ساير پيامبران)ع( است كه در پاسخ به پر سشهای يك دانشمند يهودی بيان

كردند. معجزات رسول خدا)ص( و آشنائي از محتواي مرتبط به آيات 285 و 286 سوره مباركه بقره كه خدای سبحان به خاطر درخواست رسول خدا)ص( و كرامت آن حضرت برای امت ايشان تخفیف های فراوانی قائل شد از ديگر مباحث كتاب است.

كتاب شامل دو بخش است. بخش اول با عنوان «اولين كسی كه به بندگی خدا اقرار

كرد » با استناد به آيات و روايات ادله برتری رسول خدا)ص( نسبت به ساير پيامبران)ع( را بيان می کند. در اين قسمت مسائلي چون نَسَب و اجداد آن حضرت، بشار تهای پيامبران وكتب مقدس، پيشگويی دانشمندان رومی و ايرانی، علائم و معجزاتی كه هنگام ولادت اتفاق افتاد و معجزات دوران طفوليت و هنگام بعثت آمده است.

فصل دوم كتاب كه بخش عمد هاي از اثر را در برlمی گيرد، ترجمه احتجاج حضرت علی (ع)در مورد برتری رسول خدا)ص( بر ساير پيامبران)ع( است. روايت يست از امام موسی بن جعفر)ع( به نقل از پدرانش از امام حسین (ع).                                                    "این کتاب اکنون در کتابخانه های عمومی موجود است  "



تاريخ : دو شنبه 10 آذر 1393 | 11:33 | نویسنده : vaezi |

معرفی کتاب های تازه رسیده : اطلس نبردهای ماندگار

معرفی و خلاصه کتاب 

اطلس نبردهاي ماندگار:

 انتشار اطلسهای مختلف براي عمليا تها به صورت مستقل و انتشار اطلسهای  كلي كه به

شرح مجموع هاي از عملياتهاي دوران دفاع مقدس مي پردازند، نقش ارزند ه اي در شرح روشن

و شفاف وقايع هشت سال دفاع مقدس دارد. در طول ساليان پس از جنگ اطلسهای متنوع

و مفيدي در حوز ه هاي مختلف منتشر شد ه اند كه از مهمترين آنها می توان به اطلسهای

مركز مطالعات و تحقيقات جنگ اطلسهای منطقه محور و شهر محور كه توسط بنياد

حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس چاپ شدند، اشاره كرد.

اطلس دو زبانه نبردهاي ماندگار )فارسی  انگلیسی( حاوی اطلاعات و عک سهای جدید از

سال های دفاع مقدس است. طرح و تدوین این اطلس نظامی به کوشش سرهنگ مجتبی

جعفری و زیرنظر امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش انجام شد و تا

سال 1392 با 35 نوبت چاپ پرتيراژترين كتاب تاريخي دفاع مقدس بوده است.

اطلس نبردهای ماندگار در ۸ فصل با عناوین زير سامان يافته است: سال اول؛ تجاوز

سراسری و تثبیت دشمن. سال دوم؛ بیرون راندن دشمن. سال سوم؛ ورود به خاک عراق. سال

چهارم؛ فشارهای سیاسی برای تحمیل صلح. سال پنجم؛ جنگ شهرها و عملیات محدود.

سال ششم؛ تصرف فاو. سال هفتم؛ صدور قطعنامه ۵۹۸. سال هشتم؛ پذیرش قطعنامه ۵۹۸

و پایان جنگ.       

 

 

                                 " این کتاب اکنون در کتابخانه های عمومی موجود است "



تاريخ : دو شنبه 10 آذر 1393 | 11:27 | نویسنده : vaezi |

امام موسی



تاريخ : شنبه 8 آذر 1393 | 17:54 | نویسنده : vaezi |

میلاد باسعادت امام موسی کاظم(ع)

امام هفتم ما فرمودند: «هر کس می خواهد قوی ترین مردم باشد، بر خدا تکیه کند».

امام موسی کاظم:خیر برسان و سخن نیک بگو و سست رأى و فرمان‏برِ هر کس مباش

مژده ای دل که شب میلاد کاظم آمده

، فاطمه بر دیدن موسی بن جعفرآمده

، کاظمین امشب چراغان ازوجود کاظم است

خانه ی صادق چراغان از حضور کاظم است

ولادت امام موسی کاظم مبارک باد



تاريخ : شنبه 8 آذر 1393 | 17:50 | نویسنده : vaezi |

مسابقات کتابخوانی آنلاین

در سایت booki.ir(شبکه کتابخوانان حرفه ای ایران) مسابقات انلاین کتابخوانی هر ماه برای تمام اقشار جامعه برگزار می شود و از تاریخ 1393/03/16 الی 1393/04/31 برای شهرستان بهاباد کتابهای زیر جهت مسابقه در همان سایت قرار گرفته است متن کتب بصورت الکترونیکی در همانجا موجود است. 1 قرآن (جزء 3 تا جزء 7) , 2 صحيفه سجاديه (نيايش 6 تا پايان نيايش 10) , (کتاب آن در کتابخانه شهید جلیلی موجود است) 3 نهج البلاغه (خطبه 81 تا 114) , (کتاب آن در کتابخانه شهید جلیلی موجود است) 4 سلوك ذيل شخصيت عرفاني امام خميني اصغر طاهرزاده , 5 محمد پيامبري براي هميشه حسن رحیم پور ازغدی (کتاب آن در کتابخانه شهید جلیلی موجود است) 6 مردي در تبعيد ابدي نادر ابراهیمی , 7 جوان و آرامش محمد سبحاني نيا , 8 مديريت زمان مارک منسینی ,

تاريخ : یک شنبه 1 تير 1393 | 12:29 | نویسنده : vaezi |

کتابهایی درباره حضرت زهرا(س



تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393 | 13:17 | نویسنده : vaezi |
صفحه قبل 1 ... 12 13 14 15 16 ... 22 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.